wat kunnen we leren van Piketty?

Op dit moment lees ik Piketty. Wat kunnen we leren van Piketty, waarom groeit inkomen op vermogen harder dan inkomen uit arbeid en waarom is dit slecht voor de economie en versterkt dit ongelijkheid in de maatschappij. Op mijn blog schrijf ik er ook een stukje over. Erg benieuwd naar de mening van de lezers van Piketty.

Gepubliceerd door

nielsbosman

Ik ben Niels Bosman, geboren op 27 oktober 1980. Afgestudeerd economisch geograaf. Momenteel schrijf ik het liefst over de houdbaarheid van wereldsystemen. Is onze maatschappij nog houdbaar voor de toekomstige generaties of moeten wij drastische maatregelen nemen om niet ten onder te gaan aan ons eigen systeem? Op Wordpress geef ik een beschouwing van het algemene politieke, economische systeem waar wij ons nu in bevinden. Het zal ongetwijfeld niet de hele waarheid en alle details belichten. Met deze blog probeer ik slechts tot nieuwe inzichten te komen die met name belangrijk zijn voor al onze opkomende generaties. Kunnen wij met een gerust hart dit systeem doorgeven, of moeten we op basis van onze geschiedenis onze veranderende levensstijl aanpassen. Het is aan u en mij om daar iets van te vinden.

Geef een reactie

